23 mar 2013

Dziennik Helgi - Helga Weissova

Tytuł: "Dziennik Helgi"
Autor : Helga Weissova
Liczba stron : 256
Wydawnictwo : Insignis
Data premiery : 20.03.2013

Opowieść Helgi, dziewczynki która urodziła i wychowała się w Pradze zaczyna się w 1938 roku. Wtedy zaczyna pisać swój dziennik, który będzie jej powiernikiem przez wszystkie lata II wojny..

Helga pisząc w dzienniku wspomina swój dom rodzinny, przyjaciół, pierwszą miłość oraz to co najważniejsze - terror getta do którego trafia wraz z rodziną. Będąc Żydówką musi podporządkować się rasie panów i jej tułaczka będzie trwała długie, ciężkie wojenne lata.

Po piekle getta, Helga trafia do obozów w Auschwitz, Freiberg i Mauthausen. Jako dziecko, poznaje czym jest głód, choroby, śmierć najbliższych.. Swoje wspomnienia zapisuje cały czas w zeszycie, który cudem przetrwa wiele lat i w końcu ujrzy światło dzienne.

Lektura "Dziennika.." zrobiła na mnie wielkie wrażenie. Pisany prostym stylem, właśnie dlatego tak mocno trafia do czytelnika. Ukazuje tragedię tamtych lat, jednocześnie dając do myślenia. Dziś autorka jest znaną malarką, przy czym w książce widnieje kilka jej prac. Może książek o Holokauście powstało bardzo dużo, to właśnie te pisane ręką dziecka będą najtragiczniejsze i najbardziej chwytające za serce. Zainteresowanym jak najbardziej polecam. Choć każdy inny człowiek też powinien zapoznać się z tym niezwykłym dziennikiem.

Moja ocena : 5/5
Opinia opublikowana również na portalu lubimyczytac.pl
http://lubimyczytac.pl/ksiazka/169862/dziennik-helgi-swiadectwo-dziewczynki-o-zyciu-w-obozach-koncentracyjnych/opinia/10458302

Za egzemplarz recenzyjny serdecznie dziękuje 

8 komentarzy:

  1. Też czytałam i bardzo mi się podobała ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytam kolejną recenzję tej powieści i mam coraz większą chęc aby ją przeczytać. Można ją teraz wygrać na LC , ale nie wiem czy szczęście się do mnie uśmiechnie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ostatnio trafiam na wiele recenzji tej książki, a każda kolejna tylko utwierdza mnie w przekonaniu, że po tę pozycję warto sięgnąć. I ja na pewno to zrobię!

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam lekturę tej książki za sobą. Bardzo ważna pozycja. Godna osobistego zaznajomienia się z nią. Polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie czytałam tej książki, a szkoda. Chociaż ostatnimi czasy, przez studia, mam mało czasu na cokolwiek.

    OdpowiedzUsuń
  6. Książka jak na razie to nie jest dla mnie, ale jeśli się to zmieni, to po nią sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Niestety nie jest to moja dziedzina.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za wizytę na moim blogu. Zostaw komentarz, a chętnie Cię odwiedzę :-)